Dag 1
Na een stevig college over onderwijskwaliteit door de jaren heen, de oorsprong, de ontwikkeling en de toekomstige richting, leg je de inzichten naast je dagelijkse praktijk en kun je een verandervraag gaan stellen. Deze vraag ga je beantwoorden in deze leergang, zodat je toekomstbestendige keuzes voor jouw organisatie kunt gaan maken.
Dag 2
Permanente kwaliteitsontwikkeling vraagt om een lerende en onderzoekende houding van alle medewerkers. Leiding nemen behoort ook tot het nieuwe repertoire van al jouw teamleden. Tijdens deze dag staat het werken in en aan een kwaliteitscultuur centraal.
Dag 3
Om de organisatie klaar te maken voor de gewenste richting als het gaat om het permanent werken aan kwaliteit, is een stuk veranderkunst van jou als leidinggevende gewenst. Daarnaast maak je tijdens deze dag keuzes rond het verantwoorden van jullie onderwijskwaliteit op geheel eigen(tijdse) wijze.
Dag 4
Samen zorgdragen voor kwaliteit gaat soms ook tegen oude overtuigingen in. Tijdens deze laatste dag maken we tijd om om te leren gaan met moraliteit en ethiek rondom het thema kwaliteit, veranderen en verantwoorden. Tot slot laat je in een posterpresentatie je voorgenomen stappen nog voorzien van feed forward door de docent en de groep. Zo kun jij opgeladen verder om onderwijskwaliteit SAMEN in jouw organisatie te maken!