Heb je als rekencoördinator (ReCo) behoefte om te sparren en kennis te delen met andere ReCo’s? Dat kan binnen het OMJS-netwerk Rekencoördinatoren. In vier bijeenkomsten krijg je de kans om vakgenoten te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Je laat je inspireren en inspireert anderen over de rekenontwikkelingen op school en relevante ontwikkelingen in het land. Denk hierbij aan: intervisie, hoe krijg je je team mee, mogelijke interventies bij een reken-ontwikkeltraject, werken met methodes en rekenen bij jonge kinderen.
Ben je rekencoördinator (ReCo) op je school (wel of niet opgeleid) en heb je behoefte om kennis en ervaringen te delen met andere ReCo’s? Dan kan dat binnen het OMJS-netwerk Rekencoördinatoren.
In vier bijeenkomsten krijg je de kans om je vakgenoten te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Je laat je inspireren en inspireert anderen over de rekenontwikkelingen op school en relevante ontwikkelingen in het land. In de eerste bijeenkomst stemmen we met elkaar af wat we met elkaar willen uitwisselen tijdens de andere bijeenkomsten en hoe we dat willen doen. Denk hierbij aan: intervisie, hoe krijg je je team mee, mogelijke interventies bij een reken-ontwikkeltraject, gebruik van methodes en rekenen bij jonge kinderen.
Vier redenen om je aan te sluiten bij het netwerk rekencoördinatoren:
Met je vakgenoten kun je sparren over rekenwiskunde-onderwijs.
Met je netwerkcollega’s kun je informeel leren binnen een professionele structuur.
Het netwerk daagt je uit tot informele uitwisseling van kennis en ervaringen.
Het netwerk is wederkerig, je komt ‘brengen en halen’. Dat zorgt voor voortdurende input en uitwisseling.
Alleen ga je sneller, samen kom je verder.
Voor wie?
Rekencoördinatoren die op zoek zijn naar uitwisseling met vakgenoten.
Programma
Opbrengsten
Met de input uit de bijeenkomsten kun je de volgende stap op je eigen school zetten.
Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen het rekenonderwijs.
Je bent geïnspireerd door anderen en hebt anderen geïnspireerd.